Komentáře: Moje malé dilemátko

Vstřebávám život. Mám toho teď docela "nahusto", přestože mi některé hodiny už skončily a jiné v dohledu nejsou. Nemám důvod padat vysílením na pusu, přesto se mi kolem osmé večerní zavírají oči takovým tím způsobem, že... [celý příspěvek]

Jméno:
E-mail:
Web:
Komentář:
 
Stela
28.05.2017 09:56
Hele, já v tom mám jasno. Jednou je připravuješ na státní maturitu. A to by pro tebe měl být nejzásadnější argument. Jestliže je máš připravit na to, že se budou muset VÁŽNĚ (vážně proto, že to pak můžu hodnotit třeba já a já jsem v tomhle nekompromisní) trefit do tématu, útvaru a rozsahu, tak je vlastně tvá povinnost je to naučit. Kdybyste něco psali třeba čistě mimo trénink nebo v hodinách tvůrčího psaní, je to diametrálně jiné, fantazii a vlastní pojetí bych zrovna já taky podporovala až běda. Ale v případě nácviku psaní formálního dopisu je to podle mě jasné ;)
Simone
24.05.2017 20:02
Chápu. To zapnutí je ale něco, s čím si nejsem moc jistá. Mám spoustu rebelujících, kteří nedělají věci jen proto, že se jim nechce, přestože ví, že si tím ničí hodnocení. Samozřejmě doufám v to, že za ty 4 roky jim bude jasné, že některé hranice se prostě překročit nemůžou, pokud chtějí uspět. Bojím se, že kdybych teď povolila, budou si ze všeho dělat srandu a získají třeba dojem, že si mohou dovolit cokoliv a projde jim to, i když ignorují pravidla (a vůči ostatním je to nefér). No prostě blbá situace. Hlavní problém vidím v tom, že jsem po nich chtěla, aby splnili všechny body zadání. Popisovali problém s produktem, který si měli vybrat z nabízených, ale třeba problém si mohli vymyslet svůj, takže místo pro kreativitu bylo.
San
24.05.2017 19:02
Já mám úplně stejné dilema s pomaturanty... Mám letos několik lidí, kteří jsou kreativní, myslí jim to out of the box. Mají mnohdy tendence si s esejemi hrát, brát je s úsměvem. Schválně v nich píšou o blbostech, snaží se mě rozesmát, přičemž ale splní vše, co se po nich chce, aby to splnilo daný útvar atp. Bohužel kdyby o něco šlo, tak by jim tyhle legrácky neprošly. NA druhou stranu si myslím, že kdyby o něco šlo, tak jim taky ten mozek zapne a oni si uvědomí, kde ty hranice jsou. Takže možná až tak moc to není třeba řešit. Pokud je student kreativní, ale nedovede odhadnout vhodnost vtipné kreativity pro daný okamžik/danou událost, pak nemůže maturitou projít. To si myslím je důležitou součástí zkoušky - nejen schopnost něco napsat v daném útvaru a tématu, ale umět zapojit rozum a odhadnout situaci. O tom je vlastně ta "maturita", to "dospění". Proto říkám studentům, že se mnou můžou blbnout a bavit se u psaní, jak chtějí, ale musejí mít na paměti, že u zkoušky by bylo vhodné se krotit.

"Stars Can't Shine Without Darkness"

*I'm a DayDreamer and a NightThinker*

Current mission

  • pěstovat láskyplný vztah se svým Beloved
  • číst!!!
  • nadále se vzdělávat :)
  • studovat psychologii
  • učit se kreslit a malovat

Čtu

  • Šachové figurky (May)

Sleduju

  • Broadchurch

Poslouchám

  • své odvážné a sebejisté a neustále se ptající Já
  • druhé
  • VELESU od Tomáše Kočka a jeho Orchestru
  • texty od Michala Horáčka 
  • božsky depresivní Radůzu
  • pohádkovou Anetu Langerovou

Chybí mi

  • jistoty do budoucna
  • těhotenský břicho
  • a samozřejmě mecenáš našeho bohémského způsobu žití

Chtěla bych

  • děti ;)
  • novou knihovnu a šatní skříň
  • být životním nabíječem pro všechny kolem včetně sebe 
  • napsat knihu plnou obrázků a hřejivých slov

LIVING = LOVING for the present moment therefore for EVER

Blog

Archiv

Design by Zeroweb.org | Realizace Szabo-WebDesign.cz